クレオパトラ

ポッドキャストを利用して英語やら日本語やらを聞いています。

今朝みつけて気になったので英検対策のものを一つダウンロードして聞いてみたら、びっくりしました。全然答えられない。うわー、ヒドイわ。

内容がタイトルのクレオパトラだったんですが、私がいかに適当に英語を聞いているかがよくわかりました。なんとな~くで意味を想像しているのでいざ質問されると全く英語にならない。日本語ですら怪しい。

これじゃあ、英語で仕事するのは難しいよね。私が普段使う英語なんて限られているのでいろいろな動詞や形容詞を入れて文章を作る努力をしないと全く身についていきません。それがよーくわかりました。

I would like to work in English environment to implove my English. However, I usually use only paticular phrases and I can't explain anything about news or history or what I am thinking now. I need to make sentences using variety of verbs or adjectives as much as I can, othrewise I forget many words which I learned.